– Denna jul vill vi bidra till en extra stämningsfull jul för våra kunder. Genom att förvandla vår reklamsåpa till en förtrollande julsaga till tonerna av Olivia Lobato och introducera vår ICA-nisse, hoppas vi sprida lite extra glädje och julstämning i varje ICA-butik, säger Fredrik Kullberg, marknadsdirektör på ICA Sverige.
Julsagan är den första av sitt slag i ICA-såpans mer än 20-åriga historia och visas under hela december på TV, i långversion på bio men även genom olika uttag i sociala kanaler och utomhus. Den handlar om Ulfs möte med en mycket speciell figur som förändrar hans jul. Det är en berättelse om vänskap och uppoffring. Låten Över tak och neon är skriven av Olivia Lobato, Jade Ell, Joakim Buddee och Ivan Kinell, och framförs av Olivia Lobato som tidigare gjort succé med låtar som Syrener och En katt som jag. Låten släpps digitalt på fredag 29 november.
Som en del av årets julkampanj flyttar även en tomtenisse in i alla ICAs butiker under december. En ny AR-lösning som låter barnen busa och interagera med en tomtenisse fram till jul. Det handlar om totalt fyra bus, som aktiveras direkt i telefonen genom att scanna fyra olika julvaror – antingen i butik eller hemma. Ett nytt bus lanseras varje advent och finns sedan tillgängligt resten av december.
Se första delen av julsagan här ›
Busa med ICA-nissen från och med 1 december på ica.se.
För mer information
ICA Gruppens presstjänst
Telefon: +46 (0)10 422 52 52
E-post: press@ica.se
ICA Sverige är den ledande dagligvaruaktören i Sverige. Med fokus på mat och måltider vill ICA Sverige göra varje dag lite enklare. De drygt 1200 fristående ICA-handlarna äger och driver butikerna själva. ICA Sverige har avtal med handlarna om bland annat gemensamma inköp, logistik, marknadskommunikation och butiksutveckling. ICA Sverige är en del av ICA Gruppen.