Återkallelsen gäller ICA Bruna bönor med bäst-före-datum 13-07-2024.
− På ICA gör vi noggranna kvalitetskontroller av alla våra egna produkter. Vi ser allvarligt på det inträffade och utreder nu tillsammans med leverantören hur detta kunnat ske och hur vi säkerställer att det inte händer igen, säger Lena Sparring, kvalitetschef ICA Sverige.
Vid återkallelsen stoppas produkterna i kassan och är inte möjliga att köpa. ICA beklagar det inträffade och uppmanar kunder som har köpt produkten att lämna tillbaka produkten till den ICA-butik där den köptes, reklamera via ica.se alternativt kontakta ICAs kundkontakt på telefon 033-47 47 90. ICAs kundkontakt har öppet vardagar mellan 9:00 och 15:00.
För mer information
För kunder: ICAs kundkontakt, telefon 033 - 47 47 90 eller via ica.se/kundservice
För journalister: ICA Gruppens presstjänst, telefon: +46 (0)10 422 52 52, e-post: press@ica.se