ICA Gruppen har fem långsiktiga strategiska teman som sätter riktningen för verksamheten; kundupplevelse, varumärke och lojalitet, enkelhet, medarbetare och hållbarhet.
Utöver de mer långsiktiga temana identifieras varje år ett antal mer kortsiktiga gemensamma prioriteringar. Dessa prioriteringar sätter fokus på ICA Gruppens viktigaste områden och underlättar samarbete och tillvaratagande av synergier mellan olika verksamheter inom ICA Gruppen.
Prioriteringarna har justerats för att anpassas till kommande års möjligheter och utmaningar.
ICA Gruppens strategiska prioriteringar för 2018 kan sammanfattas i tio punkter:
- Säkra konkurrenskraftiga priser och en rättvisande prisuppfattning
- Implementera stärkta kunderbjudanden för ICA Special, Hemtex och ICA Banken
- Skapa ledande omnikanal- och leveranserbjudanden tvärs över ICAs verksamheter och plattformar
- Stärka butiksnät och koncept med fokus på storstad och convenience
- Framgångsrikt slutföra och integrera IKI-förvärvet
- Stärka det gemensamma lojalitetsprogrammet med ett ledande, mer personaliserat CRM och nya digitala tjänster i ekosystemet
- Öka stabilitet och effektivitet i hela värdekedjan, med fokus på logistik och butikernas konkurrenskraft
- Öka utvecklingstakt och effektivitet genom nya arbetssätt och automation
- Förbättra arbetssätt för prestation, karriär och utveckling samt öka förändringsförmågan
- Driva “En god morgondag” med fokus på hälsa och klimat
För mer information
ICA Gruppens presstjänst, telefon: 010 422 52 52