

Starka varumärken är en förutsättning för ett framgångsrikt ICA Gruppen. Att stärka kundlojaliteten och varumärkespositionen ingår därför i ICA Gruppens strategiska teman.
Vårat viktigaste varumärke är ICA, som länge varit ett av Sveriges mest kända varumärken.
ICA Gruppen arbetar kontinuerligt med att ytterligare definiera och utveckla de löften som är kopplade till varumärkena. Bland annat arbetar vi med att utveckla lojalitetsprogram, butiksetablering samt egna märkesvaror vilka ger kunderna ökat värde och bidrar till ett unikt sortiment.
ICA-symbolen har länge varit ett av Sveriges mest kända varumärken. Den skapades av industrudesignern Rune Monö och lanserades för 50 år sedan då den markerade startpunkten för ICAs moderna historia.
Med lanseringen av ICA-symbolen kom möjligheten att samla de fria handlarna under ett och samma varumärke, och det blev möjligt att skapa central annonsering och gemensamma erbjudanden.
Visste du att:
• drygt 9 av 10 konsumenter i Sverige känner till ICA
• drygt 9 av 10 konsumenter i Sverige kan tänka sig att handla på ICA
• mer än hälften av svenska konsumenter har ICA som sitt förstahandsval

Apotek Hjärtat
ICA Gruppen använder cookies för att webbplatsen ska fungera. De används också för att förbättra din upplevelse och följa upp hur webbplatsen används.
Mer om cookies på ICA Gruppen.
ICA Gruppen använder cookies för att webbplatsen ska fungera. De används också för att förbättra din upplevelse och följa upp hur webbplatsen används. Mer om cookies på ICA Gruppen.