Just nu är det många som inte bör handla i butik på grund av att man är sjuk eller tillhör en riskgrupp. Efterfrågan har gjort att många av de 300 ICA-butiker som har e-handel har långa leveranstider. För att korta leveranstiderna och underlätta för riskgrupper att snabbt få mat till sitt hem, påskyndar ICA nu lanseringen av sitt tidigare pilotprojekt med hemleveranser av färdiga måltidslösningar och ett begränsat sortiment av varor och anpassar den efter ett annat kundbehov. För ICA-butikerna går det också betydligt mycket snabbare att komma igång med e-handel via Pronto än med ICAs vanliga e-handel.
- Det har varit viktigt för oss att ta fram en lösning för hemleveranser av mat till de som verkligen behöver få hjälp och stöd i en svår situation. Vi har gjort den här särkillda lösningen för att underlätta för riskgrupper och hoppas att andra kunder uppfattat vår uppmaning om att handla med hänsyn. Vi kommer fortsätta att arbeta med att utveckla lösningar mot den här målgruppen, säger Anders Svensson, VD ICA Sverige.
Inom kort finns 60 butiker som erbjuder tjänsten, fler butiker kommer ansluta sig till tjänsten inom kort. Appen finns att ladda ner till Iphone och Android. Betalning sker med Swish direkt i appen. Mer information om vilka butiker som erbjuder tjänsten finns i ICA Pronto appen.
För mer information
ICA Gruppens presstjänst
Telefon: +46 (0)10 422 52 52
ica.se, icagruppen.se