ICA-gruppen


Gå till söksidan
  • Om ICA Gruppen

    Om ICA Gruppen ›

    • Våra värderingar
    • Samhällsengagemang
    • Organisation

    Vår verksamhet

    • Våra bolag
    • Affärsmodell
    • Marknader
    • Varumärke
    • Vår historia

    Mål och strategier

    • Strategi
    • Finansiella mål
    • Hållbarhetsmål

    Bolagsstyrning

    • Styrelse
    • Koncernledning
    • Rapporter
    • Policyer och riktlinjer
    • Revisor
  • Aktuellt
  • Hållbarhet

    Hållbarhet ›

    • Klimatkompensation
    • Sponsring
    • Frågor och svar

    Hållbarhetsstyrning

    • Väsentlighetsanalys
    • Strategier och mål
    • Rapporter
    • Certifieringar och standarder
    • Policyer och riktlinjer
    • Visselblåsartjänst

    Vårt hållbarhetsarbete

    • Miljö
    • Socialt
    • Ansvarsfullt företagande
  • Innovation

    Innovation ›

    • Trender och innovationer
    • ICAx

    ICA Växa

    • Innovation och konceptutveckling
    • Förpackningsutveckling
    • Samverkan och öppen innovation
    • Kontakt
  • Karriär
  • Finansiellt

    Finansiell information ›

    • Koncernreleaser
    • Rapporter och presentationer
    • Aktieprospekt 2024
    • Kalender
    • Prenumerera
    • Kontakt

    Kreditmarknad

    • Obligationsprogram
    • Lån och kreditfaciliteter
    • Grön finansiering
    • Finanspolicy
    • Kreditanalytiker
  • Press

    Pressrum ›

    • Pressmeddelanden
    • Bilder och filmer
    • Sociala medier
    • Frågor och svar
    • Prenumerera
    • Presskontakt
  • Kontakt
    • {{section.Title}}
      • {{subSection.Title}}
        • {{anchor.Title}}
    •  
       
Tillbaka
  • Tillbaka
Pressmeddelanden
2019
13 november
13:03
  • Release
  • Samlingsbild Rosa Bandet 2019

ICA och Apotek Hjärtats insamling till Rosa Bandet gav drygt 55 miljoner

ICA-butikerna och Apotek Hjärtat har tillsammans med sina kunder samlat in 55,2 miljoner kronor till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj.

ICA
ICA är huvudpartner till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj och liksom tidigare år fylldes butikerna med rosa produkter i samband med insamlingen under oktober. Försäljningen av rosa band, rosa armband och rosa varor genererade 47 miljoner kronor till svensk cancerforskning.

– Engagemanget som finns ute i ICA-butikerna och hos kunderna blir bara starkare för varje år som går. ICA har stöttat Cancerfonden sedan 1950-talet och Rosa Bandet-kampanjen sedan starten 2003. Det känns viktigt att vi tillsammans kan bidra med 47 miljoner kronor till svensk cancerforskning, säger Anders Svensson, vd ICA Sverige.

Under oktober fick totalt 84 varor en rosa skepnad till förmån för cancerforskningen, där varje produkt bidrog med mellan 10 öre och 10 kronor till Cancerfonden och svensk cancerforskning. ICA Banken bidrog med 250 000 kronor och bankens kunder kunde skänka pengar via en gåvoknapp.

Apotek Hjärtat
Under oktober har Apotek Hjärtat tillsammans med sina kunder samlat in 8,2 miljoner kronor till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Förutom att sälja det rosa bandet, där samtliga intäkter går till Cancerfonden, såldes ett 40-tal olika rosa varor där 5 kronor per såld produkt går till forskningen.

– Liksom tidigare år har engagemanget kring insamlingen varit fantastiskt, bland såväl medarbetare som kunder. Det är ett privilegium för oss att få bidra till den viktiga forskningen, för att färre ska drabbas och fler ska överleva cancer, säger Anders Nyberg, vd Apotek Hjärtat.

2019 13 november 13:03
  • Release
  • Samlingsbild Rosa Bandet 2019

Om ICA Gruppen

  • Vår verksamhet
  • Aktuellt
  • Vårt hållbarhetsarbete
  • Finansiellt
  • Kontakt

Om ICA Gruppen

  • Vår verksamhet
  • Aktuellt
  • Vårt hållbarhetsarbete
  • Finansiellt
  • Kontakt

Hitta direkt

  • Jobba hos oss
  • Press
  • Rapporter
  • Information för leverantörer
  • Frågor och svar
  • Kundservice

Hitta direkt

  • Jobba hos oss
  • Press
  • Rapporter
  • Information för leverantörer
  • Frågor och svar
  • Kundservice

Aktuellt

  • Samhälle Nyckeln till hållbara samhällen är samarbeten mellan näringsliv, myndigheter och organisationer
  • Hållbarhet Foodtechbolagen som vill revolutionera branschen
  • Näringsliv Matbutikens viktiga roll för svensk köttkonsumtion

Aktuellt

  • Samhälle Nyckeln till hållbara samhällen är samarbeten mellan näringsliv, myndigheter och organisationer
  • Hållbarhet Foodtechbolagen som vill revolutionera branschen
  • Näringsliv Matbutikens viktiga roll för svensk köttkonsumtion

Säkerhet och integritet

  • Behandling av personuppgifter
  • Cookies
  • Användarvillkor

Säkerhet och integritet

  • Behandling av personuppgifter
  • Cookies
  • Användarvillkor
Kolonnvägen 20
169 70 Solna

Vi använder cookies

ICA Gruppen använder cookies för att webbplatsen ska fungera. De används också för att förbättra din upplevelse och följa upp hur webbplatsen används.
Mer om cookies på ICA Gruppen.

Anpassa kakor

Välj cookies

ICA Gruppen använder cookies för att webbplatsen ska fungera. De används också för att förbättra din upplevelse och följa upp hur webbplatsen används. Mer om cookies på ICA Gruppen.

Dessa cookies kan du inte stänga av. De behövs för att webbplatsen ska fungera.

Dessa hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse på webbplatsen. Det är cookies som kan placeras av oss eller en tredjepartsleverantör som har funktioner som vi använder på vår webbplats.