ICA-gruppen


Gå till söksidan
  • Om ICA Gruppen

    Om ICA Gruppen ›

    • Våra värderingar
    • Samhällsengagemang
    • Organisation

    Vår verksamhet

    • Våra bolag
    • Affärsmodell
    • Marknader
    • Varumärke
    • Vår historia

    Mål och strategier

    • Strategi
    • Finansiella mål
    • Hållbarhetsmål

    Bolagsstyrning

    • Styrelse
    • Koncernledning
    • Rapporter
    • Policyer och riktlinjer
    • Revisor
  • Aktuellt
  • Hållbarhet

    Hållbarhet ›

    • Klimatkompensation
    • Sponsring
    • Frågor och svar

    Hållbarhetsstyrning

    • Väsentlighetsanalys
    • Strategier och mål
    • Rapporter
    • Certifieringar och standarder
    • Policyer och riktlinjer
    • Visselblåsartjänst

    Vårt hållbarhetsarbete

    • Miljö
    • Socialt
    • Ansvarsfullt företagande
  • Innovation

    Innovation ›

    • Trender och innovationer
    • ICAx

    ICA Växa

    • Innovation och konceptutveckling
    • Förpackningsutveckling
    • Samverkan och öppen innovation
    • Kontakt
  • Karriär
  • Finansiellt

    Finansiell information ›

    • Koncernreleaser
    • Rapporter och presentationer
    • Aktieprospekt 2024
    • Kalender
    • Prenumerera
    • Kontakt

    Kreditmarknad

    • Obligationsprogram
    • Lån och kreditfaciliteter
    • Grön finansiering
    • Finanspolicy
    • Kreditanalytiker
  • Press

    Pressrum ›

    • Pressmeddelanden
    • Bilder och filmer
    • Sociala medier
    • Frågor och svar
    • Prenumerera
    • Presskontakt
  • Kontakt
Tillbaka
  • Tillbaka
2016
3 oktober
14:43
  • Release

Far och son Falkman i ICAs reklamfilm om Rosa Bandet

ICA stödjer Rosa Bandet och därför har reklamfilmen ett lite annorlunda uttryck denna vecka. Istället för det vanliga lättsamma manéret ägnas filmen åt bröstcancer för att bidra till Rosa Bandet-kampanjen och svensk cancerforskning. Tittarna får en tillbakablick till Stig som ung och en förklaring till Stigs engagemang i Rosa Bandet. Rollen som den unga Stig spelas av Loa Falkmans son Jacob Falkman.

ICA har stöttat Rosa Bandet sedan starten 2003. Förra året samlade ICA tillsammans med kunderna in 42 miljoner kronor till Cancerfonden för att bidra till forskningen.  I år är målet att samla in minst lika mycket pengar under Rosa Bandet-kampanjen. Bröstcancer är den vanligaste cancerformen bland kvinnor i Sverige och i världen vilket gör det till ett viktigt ämne. Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj pågår under hela oktober månad.

- Vi hoppas att filmen ska visa att bröstcancer berör många.  Att göra en allvarlig film när det berör en så viktig fråga som cancer känns angeläget. Att det är första gången som far och son Falkman gör samma roll och spelar i samma film hoppas vi ska bidra till ytterligare uppmärksamhet, säger Mats Liedholm, marknadsdirektör ICA Sverige.

- Att gå i pappas fotspår är fantastiskt då jag har levt i teatermiljö sedan barnsben. Att göra en reklamfilm tillsammans med pappa som berör en så viktig fråga som bröstcancer gör att det känns extra bra, säger Jacob Falkman.

ICAs övriga engagemang i Rosa Bandet
Utöver reklamfilmen har ICA 54 rosa varor som ingår i årets Rosa Bandet-sortiment. Sortimentet kommer att finns i ICA-butiker från vecka 37 och vid ett köp går mellan 50 öre och 10 kronor per vara till Cancerfonden. ICA-butiker säljer också Rosa Bandet runt om i landet. Nytt för i år är att ICA avslutar kampanjen med att göra en informationsfilm med en bröstskola i sociala medier för att uppmuntra kvinnor att undersöka sina bröst regelbundet. Om man lär känna sin kropp är det lättare att upptäcka när något känns annorlunda.

För mer information
ICAs presstjänst, telefon: 010 422 52 52

2016 3 oktober 14:43
  • Release

Om ICA Gruppen

  • Vår verksamhet
  • Aktuellt
  • Vårt hållbarhetsarbete
  • Finansiellt
  • Kontakt

Om ICA Gruppen

  • Vår verksamhet
  • Aktuellt
  • Vårt hållbarhetsarbete
  • Finansiellt
  • Kontakt

Hitta direkt

  • Jobba hos oss
  • Press
  • Rapporter
  • Information för leverantörer
  • Frågor och svar
  • Kundservice

Hitta direkt

  • Jobba hos oss
  • Press
  • Rapporter
  • Information för leverantörer
  • Frågor och svar
  • Kundservice

Aktuellt

  • Samhälle Nyckeln till hållbara samhällen är samarbeten mellan näringsliv, myndigheter och organisationer
  • Hållbarhet Foodtechbolagen som vill revolutionera branschen
  • Näringsliv Matbutikens viktiga roll för svensk köttkonsumtion

Aktuellt

  • Samhälle Nyckeln till hållbara samhällen är samarbeten mellan näringsliv, myndigheter och organisationer
  • Hållbarhet Foodtechbolagen som vill revolutionera branschen
  • Näringsliv Matbutikens viktiga roll för svensk köttkonsumtion

Säkerhet och integritet

  • Behandling av personuppgifter
  • Cookies
  • Användarvillkor

Säkerhet och integritet

  • Behandling av personuppgifter
  • Cookies
  • Användarvillkor
Kolonnvägen 20
169 70 Solna

Vi använder cookies

ICA Gruppen använder cookies för att webbplatsen ska fungera. De används också för att förbättra din upplevelse och följa upp hur webbplatsen används.
Mer om cookies på ICA Gruppen.

Anpassa kakor

Välj cookies

ICA Gruppen använder cookies för att webbplatsen ska fungera. De används också för att förbättra din upplevelse och följa upp hur webbplatsen används. Mer om cookies på ICA Gruppen.

Dessa cookies kan du inte stänga av. De behövs för att webbplatsen ska fungera.

Dessa hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse på webbplatsen. Det är cookies som kan placeras av oss eller en tredjepartsleverantör som har funktioner som vi använder på vår webbplats.