ICA-gruppen


Gå till söksidan
  • Om ICA Gruppen

    Om ICA Gruppen ›

    • Våra värderingar
    • Samhällsengagemang
    • Organisation

    Vår verksamhet

    • Våra bolag
    • Affärsmodell
    • Marknader
    • Varumärke
    • Vår historia

    Mål och strategier

    • Strategi
    • Finansiella mål
    • Hållbarhetsmål

    Bolagsstyrning

    • Styrelse
    • Koncernledning
    • Rapporter
    • Policyer och riktlinjer
    • Revisor
  • Aktuellt
  • Hållbarhet

    Hållbarhet ›

    • Klimatkompensation
    • Sponsring
    • Frågor och svar

    Hållbarhetsstyrning

    • Väsentlighetsanalys
    • Strategier och mål
    • Rapporter
    • Certifieringar och standarder
    • Policyer och riktlinjer
    • Visselblåsartjänst

    Vårt hållbarhetsarbete

    • Miljö
    • Socialt
    • Ansvarsfullt företagande
  • Innovation

    Innovation ›

    • Trender och innovationer
    • ICAx

    ICA Växa

    • Innovation och konceptutveckling
    • Förpackningsutveckling
    • Samverkan och öppen innovation
    • Kontakt
  • Karriär
  • Finansiellt

    Finansiell information ›

    • Koncernreleaser
    • Rapporter och presentationer
    • Aktieprospekt 2024
    • Kalender
    • Prenumerera
    • Kontakt

    Kreditmarknad

    • Obligationsprogram
    • Lån och kreditfaciliteter
    • Grön finansiering
    • Finanspolicy
    • Kreditanalytiker
  • Press

    Pressrum ›

    • Pressmeddelanden
    • Bilder och filmer
    • Sociala medier
    • Frågor och svar
    • Prenumerera
    • Presskontakt
  • Kontakt
    • {{section.Title}}
      • {{subSection.Title}}
        • {{anchor.Title}}
    • We need this for bottom space on iPhone
       
       
Tillbaka
  • Tillbaka
Pressmeddelanden
2014
13 november
08:00
  • Kvartalsrapport hållbarhet Q3 PDF

Ökat fokus på hälsa

ICA Gruppen presenterar idag kvartalsrapporten för ICAs hållbarhetsarbete för tredje kvartalet 2014. Rapporten går igenom viktiga händelser och insatser inom miljö, kvalitet, etisk handel, hälsa och samhällsengagemang.

- Hälsa är en allt viktigare fråga för våra kunder. När vi igår informerade om att vi förvärvar Apotek Hjärtat, ska det just ses i ljuset av att ICA vill förstärka kunderbjudandet inom hälsa och välbefinnande, säger Per Strömberg Vd ICA Gruppen.

- Men under tredje kvartalet har också många andra insatser gjorts inom ICA Gruppen med fokus på hälsa. Bland annat med ett ökat utbud av allergianpassade produkter och att vi genomfört flera aktiviteter som uppmuntrat till motion och en hälsosam livsstil. Eftersom ICA var med och utvecklade nyckelhålsmärkningen är det extra roligt att vi nu är först på de baltiska marknaderna med att erbjuda kunderna Nyckelhålsmärkta varor, säger Per Strömberg.

Läs mer om bland annat:

  • 700 skolklasser anmälde sig till svenska kampanjen Kompis med kroppen, som ICA Sverige arrangerar för 14:e året i rad.
  • ICA Sverige fortsatte bredda sitt allergianpassade utbud och har nu sammanlagt över 900 egna gluten- och laktosfria produkter i det centrala sortimentet.
  • Rimi i Litauen blev första baltiska dagligvaruaktör att lansera Nyckelhålsmärkning av produkter.
  • ICAs försäljning av ekologiska varor ökade med 45 procent i Sverige under tredje kvartalet jämfört med samma period föregående år.
  • Fram till tredje kvartalets slut hade 952 unga som står långt utanför arbetslivet fått praktikplatser genom ICA Sveriges och ICA-butikernas jobbsatsning ICA 2020.

För mer information
ICA Gruppens presstjänst, telefon: 010 422 52 52

Informationen är sådan som ICA Gruppen AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande torsdagen den 13 november, 2014, kl 8:00.

2014 13 november 08:00
  • Kvartalsrapport hållbarhet Q3 PDF

Om ICA Gruppen

  • Vår verksamhet
  • Aktuellt
  • Vårt hållbarhetsarbete
  • Finansiellt
  • Kontakt

Om ICA Gruppen

  • Vår verksamhet
  • Aktuellt
  • Vårt hållbarhetsarbete
  • Finansiellt
  • Kontakt

Hitta direkt

  • Jobba hos oss
  • Press
  • Rapporter
  • Information för leverantörer
  • Frågor och svar
  • Kundservice

Hitta direkt

  • Jobba hos oss
  • Press
  • Rapporter
  • Information för leverantörer
  • Frågor och svar
  • Kundservice

Aktuellt

  • Tech & innovation AI – en nyckel till mindre stress i arbetslivet
  • Hållbarhet Matmissionen är en social matbutik som gör skillnad i hela dagligvarukedjan
  • Näringsliv Dialog och relationer bygger trygghet

Aktuellt

  • Tech & innovation AI – en nyckel till mindre stress i arbetslivet
  • Hållbarhet Matmissionen är en social matbutik som gör skillnad i hela dagligvarukedjan
  • Näringsliv Dialog och relationer bygger trygghet

Säkerhet och integritet

  • Behandling av personuppgifter
  • Cookies
  • Användarvillkor

Säkerhet och integritet

  • Behandling av personuppgifter
  • Cookies
  • Användarvillkor
Kolonnvägen 20
169 70 Solna

Vi använder cookies

ICA Gruppen använder cookies för att webbplatsen ska fungera. De används också för att förbättra din upplevelse och följa upp hur webbplatsen används.
Mer om cookies på ICA Gruppen.

Anpassa kakor

Välj cookies

ICA Gruppen använder cookies för att webbplatsen ska fungera. De används också för att förbättra din upplevelse och följa upp hur webbplatsen används. Mer om cookies på ICA Gruppen.

Dessa cookies kan du inte stänga av. De behövs för att webbplatsen ska fungera.

Dessa hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse på webbplatsen. Det är cookies som kan placeras av oss eller en tredjepartsleverantör som har funktioner som vi använder på vår webbplats.