ICA-gruppen


Gå till söksidan
  • Om ICA Gruppen

    Om ICA Gruppen ›

    • Våra värderingar
    • Samhällsengagemang
    • Organisation

    Vår verksamhet

    • Våra bolag
    • Affärsmodell
    • Marknader
    • Varumärke
    • Vår historia

    Mål och strategier

    • Strategi
    • Finansiella mål
    • Hållbarhetsmål

    Bolagsstyrning

    • Styrelse
    • Koncernledning
    • Rapporter
    • Policyer och riktlinjer
    • Revisor
  • Aktuellt
  • Hållbarhet

    Hållbarhet ›

    • Klimatkompensation
    • Sponsring
    • Frågor och svar

    Hållbarhetsstyrning

    • Väsentlighetsanalys
    • Strategier och mål
    • Rapporter
    • Certifieringar och standarder
    • Policyer och riktlinjer
    • Visselblåsartjänst

    Vårt hållbarhetsarbete

    • Miljö
    • Socialt
    • Ansvarsfullt företagande
  • Innovation

    Innovation ›

    • Trender och innovationer
    • ICAx

    ICA Växa

    • Innovation och konceptutveckling
    • Förpackningsutveckling
    • Samverkan och öppen innovation
    • Kontakt
  • Karriär
  • Finansiellt

    Finansiell information ›

    • Koncernreleaser
    • Rapporter och presentationer
    • Aktieprospekt 2024
    • Kalender
    • Prenumerera
    • Kontakt

    Kreditmarknad

    • Obligationsprogram
    • Lån och kreditfaciliteter
    • Grön finansiering
    • Finanspolicy
    • Kreditanalytiker
  • Press

    Pressrum ›

    • Pressmeddelanden
    • Bilder och filmer
    • Sociala medier
    • Frågor och svar
    • Prenumerera
    • Presskontakt
  • Kontakt
    • {{section.Title}}
      • {{subSection.Title}}
        • {{anchor.Title}}
    • We need this for bottom space on iPhone
       
       
Tillbaka
  • Tillbaka
Pressmeddelanden
2014
30 oktober
10:00
  • Nyhet PDF
  • Prydnadspumpa ICA

Halloweenfirande ökar på ICA

Försäljningen av Halloween-produkter ökar på ICA och 40 procent av ICAs kunder säger att de firar högtiden. Framförallt säljer ICA-butikerna mer av dräkter och utklädningsprodukter samt godis, pumpor och ett brett sortiment av halloweenljus i form av av spöken och fyllda ljuslyktor veckan före Halloween. 

Den amerikanska högtiden Halloween firas den 31 oktober och enligt en kundundersökning av ICA svarar 40 procent av 3422 tillfrågade kunder att de kommer fira Halloween. Bland de som firar är det mest populärt att dekorera pumpor, ordna Halloweenfest samt att barnen klär ut sig.

- Halloweenfirandet började synas i butikerna under 90-talet, men försäljningen tappade lite för några år sedan. Vi ser nu igen ett ökat intresse för högtiden, 3 av 10 som svarat på frågor om Halloween på vår hemsida säger att de kommer fira mer Halloween i år. Pumpan är trendig både som en inredningsdetalj och som ingrediens i matlagningen, säger Malin Eriksson, trendanalytiker på ICA Sverige

I ICA-butikerna ser vi att efterfrågan av dräkter, utklädnad som exempelvis draculatänder och ansiktsfärg ökar. Det som säljer störst volymer är Halloweenservetter och spindelnät. När det gäller försäljning av pumpor så är det små pumpor som säljer mest. I oktober månad har exempelvis försäljningen av pumpor ökat med 20 procent både under 2012 och 2013. Pumporna används både för dekoration och till matlagning.

För mer information
ICAs presstjänst, telefon: 010 422 52 52

2014 30 oktober 10:00
  • Nyhet PDF
  • Prydnadspumpa ICA

Om ICA Gruppen

  • Vår verksamhet
  • Aktuellt
  • Vårt hållbarhetsarbete
  • Finansiellt
  • Kontakt

Om ICA Gruppen

  • Vår verksamhet
  • Aktuellt
  • Vårt hållbarhetsarbete
  • Finansiellt
  • Kontakt

Hitta direkt

  • Jobba hos oss
  • Press
  • Rapporter
  • Information för leverantörer
  • Frågor och svar
  • Kundservice

Hitta direkt

  • Jobba hos oss
  • Press
  • Rapporter
  • Information för leverantörer
  • Frågor och svar
  • Kundservice

Aktuellt

  • Tech & innovation AI – en nyckel till mindre stress i arbetslivet
  • Hållbarhet Matmissionen är en social matbutik som gör skillnad i hela dagligvarukedjan
  • Näringsliv Dialog och relationer bygger trygghet

Aktuellt

  • Tech & innovation AI – en nyckel till mindre stress i arbetslivet
  • Hållbarhet Matmissionen är en social matbutik som gör skillnad i hela dagligvarukedjan
  • Näringsliv Dialog och relationer bygger trygghet

Säkerhet och integritet

  • Behandling av personuppgifter
  • Cookies
  • Användarvillkor

Säkerhet och integritet

  • Behandling av personuppgifter
  • Cookies
  • Användarvillkor
Kolonnvägen 20
169 70 Solna

Vi använder cookies

ICA Gruppen använder cookies för att webbplatsen ska fungera. De används också för att förbättra din upplevelse och följa upp hur webbplatsen används.
Mer om cookies på ICA Gruppen.

Anpassa kakor

Välj cookies

ICA Gruppen använder cookies för att webbplatsen ska fungera. De används också för att förbättra din upplevelse och följa upp hur webbplatsen används. Mer om cookies på ICA Gruppen.

Dessa cookies kan du inte stänga av. De behövs för att webbplatsen ska fungera.

Dessa hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse på webbplatsen. Det är cookies som kan placeras av oss eller en tredjepartsleverantör som har funktioner som vi använder på vår webbplats.