Framtidsrapport: LYCKA , DATA , MENING

År 2030 styrs vi konsumenter av tre tydliga drivkrafter som eldar på företagens, varumärkenas och världens utveckling.
 

Rapport

Framtidsrapport: LYCKA , DATA , MENING

År 2030 styrs vi konsumenter av tre tydliga drivkrafter som eldar på företagens, varumärkenas och världens utveckling.
 

Rapport

ICA 100 år och framåt

Under vinjetten ”ICA 100 år och framåt” har hela ICA firat jubileumsåret 2017. Firandet har uppmärksammat vår historia, men framför allt har vi tittat framåt och startat nya goda initiativ som kommer att göra skillnad i framtiden.

Framtiden

ICA är stolta över vår historia och våra första 100 år, men vi är samtidigt nyfikna på framtiden. Hur kommer nästa sekel se ut? Vilka krav ställs på oss? Hur kan ICA bidra till en god morgondag? Hur ser framtidens konsumenter och makthavare på mat, måltider och butiker?
 

data-600x400.jpg

Framtidsrapport: LYCKA , DATA , MENING

År 2030 styrs vi konsumenter av tre tydliga drivkrafter som eldar på företagens, varumärkenas och världens utveckling. Rapporten pekar på olika drivkrafter för hur konsumtionen kan utvecklas till år 2030.

Rapport

   

 

Våra matvanor står inför stora förändringar

I en helt ny framtidsrapport, ”100 år och framåt”, har ledande forskare, experter, matinnovatörer och hållbarhetsexperter från bland annat NASA, Sveriges Lantbruksuniversitet och Oxfords universitet intervjuats om framtiden. Deras visioner har formulerats till fem framtidsscenarion, där varje scenario visar att vi kommer behöva göra stora förändringar av vår livsstil och matvanor. Läs mer ›
  

Handlarinitiativ

Runt om i hela Sverige växer det nu fram lokala initiativ från ICA-handlare som vill göra skillnad i framtiden. Det är initiativ inom mat och måltider, hälsa och välbefinnande, integration samt initiativ för att hela Sverige ska leva.

 

victor-andersson-600x400.jpg

ICA-handlaren i Varberg bidrar till pilotprojekt för att hjälpa barn med fetma

”Vi hoppas att ICAs matkasse kan hjälpa barnen och deras föräldrar till bättre måltider och matvanor.” Det säger Victor Andersson, ställföreträdande ICA-handlare på ICA Kvantum och ICA Hajen lågpris i Varberg.

Läs mer › 

 
 

elin-kamyab-600x400.jpg

ICA-handlarnas samhällsengagemang synliggörs i ny bok

100 exempel på ICA-handlarnas samhällsengagemang i stort och smått – det återfinns i boken Lokala avvikelser kan förekomma. – Entreprenörskapet är gemensamt – ICA-handlarna är verkligen lokala krafter som kan påverka, säger Elin Kamyab, projektansvarig för boken.

Läs mer ›