I Apotek Hjärtats Rosa Bandet-kampanj ingick i år cirka 30 utvalda varor där två kronor för varje såld vara skänktes till Cancerfonden. Utöver varorna såldes drygt 175 000 rosa band designade av Bea Szenfeld, där hela intäkten gick till Cancerfonden.
I årets Rosa Bandet-kampanj har Apotek Hjärtat lyft fram sin personal och deras möten med människor som drabbats av cancer. Korta filmer har återgett möten som på olika sätt berör cancer.
- Berättelserna har fått ett varmt mottagande. Det känns meningsfullt att lyfta fram den insats våra medarbetare gör när de i sin yrkesroll möter människor varje dag. Engagemanget i årets Rosa Bandet-kampanj har som alltid varit stort, både bland kunder och medarbetare, säger Annika Svedberg, chefsapotekare Apotek Hjärtat.
Sedan Apotek Hjärtat inledde samarbetet med Cancerfonden för tre år sedan har summan av insamlingen ökat för varje år. Årets belopp på 8,1 miljoner kronor som går till Cancerfonden är därmed det största hittills från Apotek Hjärtat.
För mer information
ICAs presstjänst, telefon: 010 422 52 52