Traditionellt
Enligt ICAs kundpanel* inreder 79 % av svenskarna gärna traditionellt till jul. Stilen är alltid aktuell och den spänner över hela ICAs sortiment. Den syns på brickor, burkar, muggar, servetter, stolsdynor och paketinslagning. En spännande nyhet i år är en hopfällbar julbock i trä som tar mycket mindre plats när den inte används.
Nordic Light
- Trenden Nordic Light handlar mycket om material. Päls, sten, trä, frostiga färger och strukturer. Tänk dig en riktigt vacker svensk vinterdag med snökristaller och is. Turkos, vitt och silver är de ledande färgerna med lite inslag av lila, säger Salome De Melo, ICAs designer bakom många av årets julnyheter på ICA.
Metallic
Metalltrenden fortsätter att flytta in allt fler hem. Metaller pryder inte längre endast inredningsföremål utan syns även på våra riktiga vardagsföremål som trådgalgar och diskborstar.
* ICAs kundpanel består av slumpmässigt rekryterade ICA-kunder. Undersökningen genomfördes mellan den 25 november till och med den 10 december 2014. 1 298 personer svarade på frågor om jul och julmat.
För mer information:
Produktbilder hittar du i vår bildbank: press.icahemma.se
Martina Ceder, ICA Sverige AB, e-post: martina.ceder@ica.se
ICAs presstjänst, telefon: 010 422 52 52